Kolejne sosnowieckie ulice idą do remontu. Tym razem poprawi się jakość połączenia Sielca, Centrum i Pogoni, bo prace zaplanowano na ulicach Wawel i Parkowej przez popularny Ślimak aż do skrzyżowania z ulicami Orlą i Grota-Roweckiego. Największe zmiany czekają skrzyżowanie Wawelu z ulicą Barbary, gdzie powstanie rondo turbinowe.
Umowę na wykonanie prac podpisano w środę 15 maja. Wykonawca ma teraz dziewięć miesięcy na ich przeprowadzenie. Koszt to 16,7 miliona złotych.
– Przechodzimy do kolejnego elementu prac, który jest domknięciem ostatniego głównego odcinka drogowego w mieście, który jest w fatalnym stanie, ale pojawi się tutaj nie tylko nowa nawierzchnia. Poprawimy również bezpieczeństwo na tym odcinku – mówi prezydent Arkadiusz Chęciński.
Najwięcej zmian czeka skrzyżowanie ulic Wawel oraz Barbary. Działające w tej chwili zwykłe skrzyżowanie zostanie zastąpione przez pełnowymiarowe rondo turbinowe. Przejście dla pieszych przy kościele św. Barbary zostanie przy okazji przeniesione kilkadziesiąt metrów niżej i dodatkowo doświetlone, podobnie jak przejście na wysokości ul. Legionów. Na Wawelu na nowo wybudowane zostaną betonowe zatoki autobusowe wraz z krawężnikami wiedeńskimi, co poprawi komfort pasażerów komunikacji publicznej i ułatwi pracę kierowcom.
Prace będą kontynuowane na ulicy Parkowej, która biegnie przez popularny Ślimak, czyli estakadę łączącą Sielec z Pogonią. W tym przypadku oprócz nowej nawierzchni drogowcy zajmą się dylatacją wiaduktu. Nowy asfalt pojawi się także na wiaduktowych łącznicach prowadzących na i z Pogoni. Ponadto przebudowana zostanie łącznica prowadząca z ul. 3 Maja obok II LO im. Plater oraz filii biblioteki przy ul. Wawel. Droga zostanie zwężona do jednego pasa, co pozwoli na wygospodarowanie dodatkowych miejsc postojowych, a przede wszystkim na budowę brakującego odcinka drogi rowerowej pomiędzy centrum miasta, a ulicą Wawel.
– Ostatnim elementem prac będzie remont skrzyżowania ulic Parkowa, Orla oraz Grota Roweckiego. Co istotne, nowa nawierzchnia pojawi się na fragmencie ul. Grota Roweckiego od wysokości przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją na wysokości budynku Uniwersytetu Śląskiego oraz na ul. Orlej w okolicy ul. Puławskiej – dodaje prezydent Chęciński.
Roboty przewidują również wymianę włazów kanalizacyjnych na pływające wraz z wymianą lub zabudową pierścieni, wymianę przykanalików, dobudowę wpustów i przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu czy budowę kanału technologicznego i odwodnienia.