Z nowoczesnego laboratorium symulacji i badań technologii VR i robotyki w Akademii Humanitas w Sosnowcu od weekendu mogą korzystać studenci i wykładowcy. – Otwarcie laboratorium to kamień milowy w naszym dążeniu do wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych. Laboratorium zostało zaprojektowane, by sprostać rosnącym wymaganiom rynku w zakresie praktycznego kształcenia. To przestrzeń, gdzie wykładowcy i studenci będą mogli kreować interaktywne i angażujące doświadczenia edukacyjne, przekraczające granice tradycyjnego nauczania – podkreślił dr Mariusz Lekston, prorektor ds. organizacyjno-prawnych i polityki kadrowej Akademii Humanitas, inaugurując otwarcie nowego laboratorium.
W laboratorium znalazły się symulatory wirtualnej rzeczywistości, okulary VR, programowalne platformy kroczące, symulatory cyberbezpieczeństwa. Z laboratorium mogą korzystać studenci nie tylko takich kierunków jak informatyka, bezpieczeństwo narodowe czy zarządzenie, ale urządzenia są także przydatne w pracy przyszłych psychologów i pedagogów.
– To niezwykłe jak świat się zmienia, jak rozwija się technologia. Wcześniej kojarzona ze światem gier, dziś realnie może pomagać innym i uczyć innych. To właśnie technologia VR sprawia, że każdy z nas staje się na nowo pasjonatem np. biologii. Spójrzmy na ekran, na bijące serce – mówiła podczas prezentacji laboratorium Paulina Górecka, wykładowczyni Instytutu Psychologii.
Po prezentacji laboratorium goście i studenci wysłuchali także wykładu dr Anny Piętoń z Instytutu Psychologii „VR – kilka przykładów na to, jak wirtualna rzeczywistość leczy realne problemy”.
Zdjęcie: arc Akademia Humanitas w Sosnowcu