• O nas
  • Reklama
  • Kontakt
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kurier Miejski
  • Wydarzenia
    • Ogólne
    • Kultura
    • Sport
  • Kontakt
    • Tutaj dostaniesz „Kuriera”
    • Ważne telefony i adresy e-mail
    • Petycje i wnioski
    • Przetargi
  • Reklama
  • Ogłoszenia drobne
  • Promujemy Sosnowiec
  • Spacerownik
  • O nas
    • Archiwum
  • Wydarzenia
    • Ogólne
    • Kultura
    • Sport
  • Kontakt
    • Tutaj dostaniesz „Kuriera”
    • Ważne telefony i adresy e-mail
    • Petycje i wnioski
    • Przetargi
  • Reklama
  • Ogłoszenia drobne
  • Promujemy Sosnowiec
  • Spacerownik
  • O nas
    • Archiwum
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kurier Miejski
Strona główna Wydarzenia Ogólne Miasto

Budują nowe tory i perony

dodane przez redakcja
8 listopada 2024
w Miasto, Ogólne, Wydarzenia
Budują nowe tory i perony
Udostępnij na FacebookuTweetnij

Coraz bardziej widoczne są pierwsze efekty olbrzymiej inwestycji kolejowej na terenie Sosnowca. Prace między Będzinem a Katowicami spowodują, że w miejsce dwóch torów pociągi będą jeździć po czterech – jedna para będzie przeznaczona dla pociągów dalekobieżnych, druga dla podmiejskich, przebudowane zostaną wiadukty pod torami, a ponadto miasto zyska nowy przystanek Sosnowiec Środula.

Jeden z peronów na nowym przystanku – od strony ul. Chemicznej – jest już praktycznie gotowy. Podobnie jak większa część nowego przejścia pod torami dla pieszych i rowerzystów, które zastąpi dotychczasowy, często zamknięty, tradycyjny przejazd przez torowisko. W grudniu pociągi mają już jeździć po jednym z nowych torów, a wtedy rozpocznie się druga część inwestycji. W tej części miasta zmieni się także wiele, jeśli chodzi o ruch samochodowy.

– Ruch drogowy będzie docelowo poprowadzony wiaduktem nad torami. Aby to było możliwe, obok nowego przystanku Sosnowiec Środula, budowany jest wjazd na DK94 z ul. Północnej w kierunku Katowic oraz wyjazd z DK94 na ul. Północną w kierunku Krakowa. Pracom kolejarzy będzie towarzyszyć inwestycja miejska. Zakończenie robót i udostępnienie wjazdów i zjazdów z DK94 planowane jest w połowie 2025 r. – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace toczą się również na stacji Sosnowiec Główny. Przez kilka tygodni zamknięte było przejście z dworca w kierunku ul. Kilińskiego, a to po to, by wybudować wejścia na nowy peron nr 3, który usprawni ruch na dworcu. Podobnie, zresztą, jak budowana nowa nastawnia. Na terenie bazy PKP PLK budowana jest też nowoczesna hala garażowo-magazynowa, w której stacjonować specjalistyczny pojazd ratownictwa technicznego. Możliwe będzie też magazynowanie sprzętów i materiałów oraz wykonywanie prac naprawczych i remontowych

Razem z budową torów prowadzony jest i będzie remont i budowa nowych wiaduktów pod torami. Aktualnie najwięcej widać ich w ciągu ulicy Nowopogońskiej, gdzie wiadukt będzie większy i szerszy i umożliwi jednoczesny przejazd w dwóch kierunkach bez zwężenia. Problemy dla kierowców oznaczać będą prace przy wiaduktach w ciągu ul. Piłsudskiego i Żeromskiego, ale kolejarze zapowiadają, że mają być jak najmniej dotkliwe.

– Rozpoczęcie prac na wiadukcie przy ul. Piłsudskiego planowane jest na początku lutego 2025 r. Droga pod wiaduktem dla ruchu kołowego będzie zamknięta przez około trzydzieści dni. Ruch pieszy będzie utrzymany. Po miesiącu droga zostanie otwarta i wtedy zostanie zamknięty przejazd pod wiaduktem na ul. Żeromskiego. Mając na uwadze komfort mieszkańców, zmiany będą wprowadzane etapami. Na czas zamknięć będą przygotowane alternatywne trasy dojazdu dla samochodów i pieszych, o których poinformujemy z wyprzedzeniem – zapowiadają kolejarze.

Prace prowadzone są na też stacji Będzin, która docelowo będzie obsługiwać wyłącznie ruch towarowy. Na katowickim odcinku tego zadania wykonawca zamontował już dwa przęsła nowego wiaduktu kolejowego przebiegającego nad modernizowaną linią. Wykonawca pracuje przy budowie mostu nad rzeką Rawą. Prace przy budowie przystanku Katowice Morawa będą kontynuowane w drugiej połowie 2025 r.

Prace na linii Będzin – Katowice Szopienice Płd. są częścią wielkiej inwestycji. Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice ma wartość ok. 7 mld zł i jest dofinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Zdjęcia: materiały PKP PLK

Następny artykuł
Te projekty wybraliśmy w budżecie obywatelskim

Te projekty wybraliśmy w budżecie obywatelskim

Aluron CMC Warta Zawiercie wraca do Sosnowca

Aluron CMC Warta Zawiercie wraca do Sosnowca

Hale sportowe coraz bliżej

Hale sportowe coraz bliżej

Reklama

Kurier Miejski

„Kurier Miejski” czasopismo samorządowe
– Sosnowiecka Sieć Szerokopasmowa Sp. z o.o.
41-200 Sosnowiec, ul. 3 Maja 11 pok. 216-218
e-mail: redakcja@kuriermiejski.com.pl
tel. 600 676 194

Menu

  • Wydarzenia
    • Ogólne
    • Kultura
    • Sport
  • Kontakt
    • Tutaj dostaniesz „Kuriera”
    • Ważne telefony i adresy e-mail
    • Petycje i wnioski
    • Przetargi
  • Reklama
  • Ogłoszenia drobne
  • Promujemy Sosnowiec
  • Spacerownik
  • O nas
    • Archiwum

Pogoda

Dabrowa Gornicza, PL
11°
Cloudy
06:5118:10 CEST
odczuwalna: 10°C
wiatr: 10km/h NW
wilgotność: 90%
ciśnienie: 1020.66mbar
indeks uv: 1
śrczwptsobndz
13°C / 8°C
13°C / 9°C
13°C / 10°C
13°C / 9°C
12°C / 7°C
Dabrowa Gornicza, PL 10 days weather forecast ▸
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt

© 2023 Kurier Miejski. Wszystkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Wydarzenia
    • Ogólne
    • Kultura
    • Sport
  • Kontakt
    • Tutaj dostaniesz „Kuriera”
    • Ważne telefony i adresy e-mail
    • Petycje i wnioski
    • Przetargi
  • Reklama
  • Ogłoszenia drobne
  • Promujemy Sosnowiec
  • Spacerownik
  • O nas
    • Archiwum

© 2023 Kurier Miejski. Wszystkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zobacz naszą Politykę prywatności.