ZUS uruchomił kolejną usługę dla swoich klientów – umawianie wizyt w ZUS przez telefon. Spotkanie z ekspertem Zakładu można zarezerwować w wybranej przez siebie placówce ZUS, terminie, jak też godzinie, oczywiście w dniach i godzinach pracy ZUS.
Od dzisiaj, 20 listopada, klienci ZUS mogą się umawiać na spotkania z ekspertem z Sali Obsługi Klienta przez telefon. To nowe udogodnienie, szczególnie dla tych osób, które nie mają profilu na Platformie Usług Elektronicznych. – Możliwość umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę była dostępna w ZUS już od dawna. Jednak z rezerwacji wizyty mogły skorzystać te osoby, które miały swój profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Mając świadomość, że jest grono klientów, którzy takiego konta nie mają, a zależy im na spotkaniu z ekspertem ZUS, uruchomiliśmy dla nich tę usługę – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Ważna informacja dla osób, które będą rezerwować terminy wizyt telefonicznie. Na spotkanie w ZUS można umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Wykaz telefonów do umawiania rozmów telefonicznych znajduje się na stronie www.zus.pl.
Źródło: Informacja prasowa ZUS