Szybciej do Katowic i Dąbrowy
Budowa linii tramwajowej z Milowic do Bogucic, przedłużenie linii nr 27 do osiedla Wagowa i linii nr 24 do centralnej części osiedla Środula oraz przedłużenie linii z Zagórza do Dąbrowy Górniczej (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich do alei Róż). Tak ambitne plany rozwojowe Tramwajów Śląskich dotyczące rozwoju sieci w Sosnowcu, przedstawił Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich, podczas targów komunikacji, które pod koniec kwietniu odbywały się w Expo Silesia.
– To perspektywa na lata po 2020 roku, ale niewykluczone, że niektóre z tych inwestycji udałoby się zrealizować wcześniej. Sosnowiec w tych planach zajmuje bardzo ważne miejsce. Szczególnie połączenie Sosnowca i Dąbrowy Górniczej wzdłuż ulicy Braci Mieroszewskich do Alei Róż jest ciekawe i na pewno skróciłoby podróż tramwajem między miastami – stwierdził Tadeusz Freisler.
Planowane jest także alternatywne połączenie Sosnowca z Katowicami. – W tej chwili oba miasta łączy tramwaj linii 15. W przyszłości zamierzamy połączyć miasta przez Milowice i Bogucice. Tam gdzie będzie to możliwe, postaramy się wykorzystać ślady po torowiskach zlikwidowanych kopalń – wyjaśniał Tadeusz Fraisler.
Kierunki rozwoju sieci tramwajowej na Śląsku i w Zagłębiu przygotowali dr Jakub Halor oraz dr Adam Molecki, którzy opracowali studium rozwoju tramwajów w aglomeracji. W opinii Jakuba Halora kluczowe znaczenie ma właśnie budowa połączenia Sosnowca z Katowicami przez Milowice i Bogucice, która pozwoli na odciążenie drogi ekspresowej S86.
– Z ogromną ciekawością wysłuchałem słów prezesa Fraislera. Plany są imponujące i jeśli wszystkie dałoby się zrealizować, to mieszkańcy naszego miasta na pewno na tych zmianach sporo by zyskali. Jesteśmy do dyspozycji i będziemy kibicować działaniom Tramwajów Śląskich, z którymi współpraca układa nam się bardzo dobrze – podsumował Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.