Impreza odbyła się pod hasłem „Matematyka jest wszędzie”
15 marca uczniowie klas 1-7 SP nr 29 w Sosnowcu bardzo aktywnie wzięli udział w tegorocznym „Święcie Matematyki”.
Hasło tegorocznego święta brzmiało „Matematyka jest wszędzie” i było związane z realizacją międzynarodowego projektu Erasmus + „Let’s become Mathematicians, shall we?” Święto to obchodzone było niemal w tym samym czasie we wszystkich szkołach realizujących projekt.
Dzień rozpoczął się od Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur”, w którym udział wzięli uczniowie klas 3-7. Po nim przystąpiono do wspólnej matematycznej zabawy w klasach 1-3 i w klasach 4-7.
Gościem szkoły z okazji święta był Radny, Jan Bosak, który przez cały czas jego trwania obserwował zajęcia oraz sam w nich uczestniczył.
Uczniowie klas 1 – 3 wzięli udział w zadaniach takich jak: „Matematyczne kodowanie na dywanie”, programowanie i „Matematyczne wędrówki ozobotów”, Turniej dla klas 3 „Matematyczni Milionerzy”, konkurs plastyczny „Świat figur geometrycznych”. Po raz pierwszy w Święcie Matematyki udział wzięli również rodzice oraz uczniowie. Przygotowano dla tej grupy uczestników zajęcia z Tangramami i Origami. Jak się okazało układanie Tangramów (popularnej w Chinach układanki), nie było takie proste jak mogłoby się wydawać.
Uczniowie klas 4 – 7 z kolei uczestniczyli w następujących zadaniach: Gra Matematyczna „Poszukiwanie skarbu” – uczniowie musieli wykazać się sprawnością rachunkową, aby pokonać skomplikowany labirynt i dotrzeć do ukrytego skarbu, dobrze się przy tym bawiąc. „Matematyka w życiu codziennym” to zajęcia dla klas 4-7. Klasy IV – uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące obliczeń pieniężnych, korzystali z oferty sklepu sportowego; klasy V – uczniowie „bawili” się w sklep, ważyli, zamieniali jednostki, obliczali koszt zakupów; klasy VI – uczniowie planowali podróż i korzystali z rozkładów jazdy PKP; klasy VII – uczniowie obliczali rzeczywistą odległość przejazdu z danego miejsca do celu, obliczali koszt paliwa. W czasie gdy uczniowie w salach rozwiązywali przygotowane zadania, na korytarzu szkolnym, grupa uczniów klas V-VII przygotowywała dwie makiety osiedla, które można teraz podziwiać na dolnym korytarzu szkolnym. Uczniowie wykazali się w tym zadaniu niezwykłą pomysłowością.
Fot. Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu