Od 1 czerwca 2020 r. przywrócona zostaje pełna obsługa klientów w oddziałach ZUS w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu i Zabrzu oraz w podległych im inspektoratach i biurach terenowych.
Ze względu na utrzymujący się stan zagrożenia epidemicznego, w poniedziałki placówki te będą czynne tak jak w pozostałe dni tygodnia, czyli w godz. 8.00-15.00. Nadal do dyspozycji klientów pozostają skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski i pisma – bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
ZUS zachęca także do załatwiania spraw bez wychodzenia z domu, przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to szybsza i wygodniejsza forma kontaktu i przesyłania dokumentów do ZUS. Klienci mogą też korzystać z dodatkowych infolinii.
– Ograniczenie bezpośredniej obsługi klientów nie oznaczało, że zmieniliśmy tempo pracy. Z całą stanowczością podkreślam, że pracownicy z dużym zaangażowaniem i intensywnością realizowali swoje zadania. Przez cały czas byliśmy w kontakcie telefonicznym z klientami, gdy konieczne było uzupełnienie złożonych dokumentów. W sprawach wniosków dotyczących wsparcia z Tarczy Antykryzysowej komunikowaliśmy się także za pośrednictwem poczty elektronicznej. Przedsiębiorcy nie byli pozostawieni sami sobie. Wnioski są i były na bieżąco rozpatrywane. Tylko w ciągu ostatnich trzech dni, w okresie od 27 do 29 maja, w oddziale ZUS w Sosnowcu wypłaciliśmy świadczenia postojowe dla 4797 osób na kwotę przekraczającą 9,178 mln zł. W sumie z terenu działalności oddziału ZUS w Sosnowcu wypłaciliśmy od kwietnia łącznie ponad 22 tysiące świadczeń postojowych, a w całym woj. śląskim 105 tysięcy wypłat na kwotę 207 mln zł – wyjaśnia Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Jak dodaje rzeczniczka oddziały ZUS przez cały czas zajmują się także innymi wnioskami w ramach Tarczy Antykryzysowej, sprawami dotyczącymi zasiłków chorobowych, macierzyńskich, emerytur i rent.
Źródło i fot.: Informacja prasowa ZUS