W dniach 25 – 29 marca Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu gościła grupę 30 uczniów i 14 nauczycieli ze szkół partnerskich z Portugalii, Włoch, Litwy, Węgier i Norwegii, które wspólnie realizują w ramach programu Erasmus +, projekt „Let’s become Mathematicians, shall we?”
Wizyta miała głównie na celu wymianę doświadczeń związaną z nauczaniem matematyki w szkołach partnerskich. W trakcie jej trwania zaplanowano szereg spotkań, zajęć, warsztatów związanych z matematyką. Zajęcia te przygotowali nie tylko gospodarze wizyty, czyli nauczyciele i uczniowie SP nr 29 w Sosnowcu, ale również goście.
Uczestnicy projektu spotkali się z Prezydentem Sosnowca Arkadiuszem Chęcińskim, Zastępcą Prezydenta Zbigniewem Byszewskim oraz Naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego – Katarzyną Wanic. Wszyscy koordynatorzy przedstawili realizowany projekt oraz swoje szkoły, a następnie wręczyli gospodarzom UM upominki i otrzymali również przygotowane specjalnie dla nich.
Po wizycie w Urzędzie Miejskim goście udali się do II Liceum Ogólnokształcącego im. E. Plater na specjalnie przygotowane dla nich warsztaty. Goście zostali podzieleni na trzy grupy i udali się na zajęcia warsztatowe przygotowane przez nauczycieli i uczniów. Były to warsztaty chemiczne, biologiczne i fizyczne.
Trzeci dzień wizyty w szkole, to kolejny dzień pełen wrażeń. Rozpoczął się od zajęć prowadzonych przez gości. Nauczyciele ze szkół z Norwegii i z Litwy, zaprezentowali swoje najlepsze praktyki – gry i zabawy – wykorzystywane na zajęciach matematyki.
Kolejne zajęcia, to zajęcia ukazujące związek matematyki i plastyki. Uczniowie wykorzystując różne bryły, stworzyli budowle charakterystyczne dla swojego kraju, które następnie zaprezentowali pozostałym uczestnikom zajęć.
W piątek goście wraz z gospodarzami udali się na wycieczkę do Warszawy. Głównym punktem wycieczki był pobyt w Centrum Nauki Kopernik. Wizytę w CNK rozpoczęto od pobytu w Planetarium. Po pobycie w CNK wszyscy udali się na Stare Miasto.
Źródło i fot.: Szkoła Podstawowa NR 29 w Sosnowcu