Mimo apeli policjantów, akcji profilaktycznych i informacji medialnych wciąż seniorzy bywają łatwym łupem dla oszustów.
Co rusz wymyślają oni nową metodę, której celem jest wyłudzenie pieniędzy od bezbronnych starszych osób. Jak zadbać o swoje i naszych najbliższych bezpieczeństwo, jakich sytuacji się wystrzegać, by nie zostać okradzionym to tylko niektóre z pytań, które będziemy mogli zadać policjantowi podczas dyżuru telefonicznego w Oddziale ZUS w Sosnowcu.
Sosnowiecki oddział ZUS ściśle współpracuje z tutejszą Komendą Policji przy działaniach mających na celu przestrzeganie seniorów przed oszustami. – Chociaż wydaje się, że o oszustwach wiemy już wszystko, znamy metodę na „wnuczka, który nagle znalazł się w trudnej sytuacji życiowej”, czy też na pracownika gazowni, to wciąż pojawiają się nowe pomysły oszustów, które mają na celu pozbawienie oszczędności i kosztowności starszych osób . Stąd też pomysł na zorganizowanie dyżuru telefonicznego policjanta dla seniorów – mówi dr Małgorzata Męcik, koordynator ds. komunikacji i edukacji w sosnowieckim ZUS.
22 stycznia, w godzinach od 09:00 do 13:00 funkcjonariusz z Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu pod numerem telefonu 32 368-34-48 będzie odpowiadał na pytania starszych mieszkańców naszego miasta. Można dzwonić w każdej sprawie, z którą spotkały się starsze osoby, można dowiedzieć się jakich sytuacji się wystrzegać, jak pilnować swojego portfela i co powinno wzbudzić nasz niepokój w kontaktach z nieznajomymi. Policjant przekaże informację jak nie dać się oszukać „metodą na wnuczka”, która jest najczęściej stosowanym przez oszustów sposobem wyłudzania pieniędzy od osób starszych.
Źródło: Informacja prasowa Zakład Ubezpieczeń Społecznych