Działki należące do miasta po zgłoszeniu powinny być posprzątane w ciągu kilku godzin
235 dzikich wysypisk, a na nich 910 ton odpadów. Koszt ich likwidacji to ponad 120 tys. zł. To bilans pierwszej odsłony akcji zgłaszania dzikich wysypisk w Sosnowcu, która trwała od 30 marca 2015 do 1 marca 2016.
W tym roku działania pod hasłem Zgłoś Dzikie Wysypisko będą kontynuowane. W dalszym ciągu funkcjonować będzie specjalny numer telefonu 32 296 08 32, pod którym – od tego roku – całodobowo można zgłaszać nieposprzątane tereny. Numer ten funkcjonuje w Centrum Zarządzania Kryzysowego. Zgłoszenia można również przekazywać drogą mailową do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Referatu Infrastruktury i Obsługi Technicznej Miasta na adres wysypiska@um.sosnowiec.pl lub do Straży Miejskiej pod numerem telefonu 296 06 54; 986 lub e-mailem straz@um.sosnowiec.pl. – Aby przyspieszyć reakcję, zgłoszenie powinno zawierać nazwę, numer działki, ulicy oraz numer nieruchomości. W przypadku kiedy podanie numeru posesji lub działki nie jest możliwe, prosimy o określenie charakterystycznego punktu, dzięki któremu możliwe będzie ustalenie lokalizacji dzikiego wysypiska śmieci – podkreśla Agnieszka Kowalska z Wydziału Gospodarki Komunalnej UM. – W roku bieżącym przygotowaliśmy plakaty promujące akcję zawierające krótki opis dotyczący jej organizacji. Plakaty te zostaną przekazane spółdzielniom mieszkaniowym i administratorom zasobów mieszkaniowych tak abyśmy dotarli do jak największej liczby mieszkańców – dodaje Kowalska.
Działki należące do miasta po zgłoszeniu powinny być posprzątane w ciągu kilku godzin. W przypadku prywatnych terenów urząd ma w ciągu trzydziestu dni zmusić właściciela do zrobienia porządku lub posprzątać, a potem obarczyć go kosztami.
Foto UM w Sosnowcu