Niecodzienny mariaż został zawarty pomiędzy Teatrem Zagłębia i klubem piłkarskim Zagłębie Sosnowiec. Pomysł na zawarcie porozumienia i rozpoczęcie współpracy narodził się niedawno, ale szybko stał się faktem. Z inicjatywą rozpoczęcia współpracy i realizacji wspólnych działań pod jedną marką Zagłębie wystąpił teatr. Reakcja klubu była – jak to w sporcie – natychmiastowa.
– Po kilku minutach rozmowy prezes Zagłębia stwierdził krótko: „Tak. Dobrze. Tylko od razu”. – To był warunek rozpoczęcia naszej współpracy – mówi Jacek Jabrzyk, zastępca dyrektorki ds. artystycznych w Teatrze Zagłębia. – Będą cztery przestrzenie naszej współpracy. Pierwsza z nich to przestrzeń edukacyjna, która obejmie między innych młodych piłkarzy. Chcemy zaproponować im udział w warsztatach teatralnych, które pomogą im nie tylko zrozumieć własne ciało, ale i nauczyć radzić sobie ze stresem, tremą, umiejętnie wyrażać emocje. Druga przestrzeń to promocja, w ramach której dysponujemy dwiema silnymi markami, z odrębnymi widowniami. Zamierzamy przygotować pakiety sportowo-teatralne. Będziemy proponować zarówno działania sportowe, jak i teatralne dla kibiców, widzów, jak i biznesu. Zamierzamy zaprosić teatralną publiczność, by zasiadała na stadionie, a tę stadionową zachęcić do pójścia do teatru. Kolejna przestrzeń to możliwość współpracy z biznesem. W ramach tej ostatniej wchodzimy w świat wartości. Ale musimy pamiętać, że te wartości, w przypadku teatru i klubu, są w gruncie rzeczy wspólne. Sosnowiec jest wspólny, ponieważ zbudowany jest na bardzo ważnych i współczesnych wartościach: otwartości, różnorodności, wielokulturowości, które tworzyły to miasto i stanowią jego kulturowy fundament – przypomina dyrektor. Teatr i klub zamierzają wspólnie działać i promować miasto i region przez prężną działalność fizyczną, społeczną i kulturalną.
– Chcemy uczyć kultury kibicowania, bo zależy nam na wychowywaniu młodego pokolenia w duchu zdrowej rywalizacji. Zachowując odrębność i autonomię, chcemy współpracować, łączyć środowiska i wspólnie budować tożsamość miejsca, w którym żyjemy – dodaje Iwona Woźniak, dyrektorka Teatru Zagłębia.
Z podjęcia wspólnych działań cieszą się także przedstawiciele klubu. W końcu razem grają do wspólnej bramki.
– Cieszę się, że doszło do tego formalnego sojuszu. Wierzę, że razem możemy wiele zrobić i zadbać o to, by nasze obie marki jeszcze silniej wspierały region i oferowały jeszcze większe emocje widzom i kibicom – podsumował Arkadiusz Aleksander, prezes Zagłębia Sosnowiec.