Łatwy dostęp do informacji o świadczeniach medycznych
Powszechna Informacja Medyczna czyli zaawansowany system porządkowania, wyszukiwania i udzielania informacji o świadczeniach medycznych właśnie zaczyna funkcjonować w województwie śląskim.
System umożliwia m.in. uzyskanie potrzebnej informacji związanej z usługami medycznymi, ułatwia umówienie się do lekarza czy sprawdzenie np. godzin przyjęć do konkretnego specjalisty.
Powszechna Informacja Medyczna składa się z portalu dla pacjentów i lekarzy www.medyczna.info, który gromadzi wszystkie użyteczne w praktyce rodzaje informacji dotyczące świadczeń medycznych, a także z infolinii dla pacjentów obsługiwanej przez wyspecjalizowanych Doradców Medycznych
Doradcy udzielając pomocnych informacji, na bieżąco rozpoznają też potrzeby informacyjne pacjentów i uczestniczą w stałym dostosowaniu systemu do aktualnych potrzeb. Baza dla mieszkańców Śląska jest już dostępna, infolinia będzie niebawem. Obecnie trwają ostatnie prace nad zgromadzeniem możliwie pełnej i obiektywnej oferty usług medycznych, zarówno tych na NFZ jak i prywatnych.
System oficjalnie ruszył w marcu na terenie województwa świętokrzyskiego. Stopniowo udostępniane będą coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dla wyszukiwania świadczeń, profesjonalistów medycznych czy placówek. Na bieżąco trwają prace nad budową i aktualizacją bazy w kolejnych województwach. Planowo pod koniec roku 2015 system Powszechnej Informacji Medycznej powinien objąć już całą Polskę.
W obecnej formie w bazie dotyczącej tylko terenu województwa śląskiego zgromadzono aż 7 tys. poradni, około 3 tys. praktyk lekarskich, ponad 2 tys. jednostek diagnostycznych i przychodni medycznych. Dużą liczbę stanowią praktyki stomatologiczne, szpitale, oraz inne także poszukiwane placówki jak np. fundacje czy stowarzyszenia pomagające pacjentom.
Powszechna Informacja Medyczna powstała, aby udostępniać pacjentom rzetelne i wiarygodne informacje o świadczeniach medycznych. Naszym celem jest rozwijanie systemu dostarczającego możliwie pełnej, aktualnej i obiektywnej informacji – mówi dr Witold Rezner – prezes Powszechnej Informacji Medycznej. To miejsce, które umożliwi sprawdzenie najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę, tam pacjent uzyska również odpowiedź m.in. na pytanie, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, a także gdzie i jak szukać np. rehabilitacji czy świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych – dodaje.
Źródło UM Sosnowiec