Podobnie jak w pierwszej edycji akcji organizatorzy spotykali się w szkołach na zajęciach z uczniami
Sosnowiec jako jedyna gmina w Polsce uczestniczyła po raz drugi w międzynarodowej kampanii społecznej na rzecz podniesienia świadomości zagrożeń wynikających z picia alkoholu przez kobiety w czasie ciąży pod nazwą „Too Young To Drink”.
– Kampania zorganizowana została przez European FASD Alliance ze Szwecji. Na rzecz kampanii wydrukowaliśmy plakaty, które zostały przekazane m.in. do szpitali, przychodni, aptek i szkół, a także widokówki, które rozesłano do przychodni ginekologicznych, szpitali, a także przekazano uczniom biorącym udział w programach profilaktycznych z tego zakresu – tłumaczy Andrzej Wojciechowski z Wydziału Zdrowia sosnowieckiego UM, koordynator akcji.
Podobnie jak w pierwszej edycji akcji organizatorzy spotykali się w szkołach na zajęciach z uczniami. – Byliśmy zaskoczeni opiniami uczniów oraz ich niską świadomością o wpływie alkoholu na ciążę. Tak naprawdę nie zdawali sobie sprawy, jak alkohol szkodzi nienarodzonemu dziecku – wyjaśnia Anna Karolewska, pedagog z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego przy ul. Grota-Roweckiego.
Podjęte działania zostały docenione przez organizatorów kampanii, poprzez wyróżnienie, jakim jest tytuł „Ambasador kampanii „Too Young To Drink 2015″, a został on przyznany za najlepszą akcję przeprowadzoną dla społeczności lokalnej. – To dla nas ogromne wyróżnienie. Cieszę się, że nasze działania zostały pozytywnie ocenione. Mam nadzieję, że trafiliśmy do świadomości kobiet – dodaje Wojciechowski.
Kampanię gminy Sosnowiec wsparła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie, piłkarze „Zagłębie” Sosnowiec oraz Kabaret „Młodych Panów” z Rybnika.