Too Young To Drink
Sosnowiec jako jedyna gmina w Polsce bierze po raz drugi udział w międzynarodowej kampanii społecznej na rzecz podniesienia świadomości zagrożeń wynikających z picia alkoholu przez kobiety w czasie ciąży.
Hasłem kampanii umieszczonym na plakatach we wszystkich krajach uczestniczących w kampanii, jest hasło „Too Young To Drink” („Za młody by pić”)
9 września odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawione zostały założenia kampanii, jak również ogólnopolskie wyniki badań naukowych dotyczących skali problemu.
–Ze statystyk wynika, że nawet 33% Polek piło akohol w ciąży. Większość z nich robiła to w gronie rodzinnym. Pomimo badań i wiejących grozą artykułów o pijanych noworodkach, w dalszym ciągu społeczeństwo wierzy w mity, dotyczące dobroczynnego działania alkoholu w ciąży – powiedział Andrzej Wojciechowski z Wydziału Zdrowia UM, który koordynuje kampanie. – Kobiety pijące alkohol zatruwają swoje dzieci, pamiętajmy o tym sięgając po kolejnego drinka – dodał.
– My pracujemy metodycznie, cały rok wspólnie ze Stowarzyszeniami Abstynenckimi, Poradniami, Szpitalami, Szkołami. Wszędzie prowadzimy profilaktykę.Warsztaty i terapia pomagają uświadomić społeczeństwu skalę tego problemu. Dlatego tak ważne są spotkania z młodzieżą, które realizujemy w sosnowieckich szkołach – powiedziała Halina Czapla, naczelnik Wydziału Zdrowia i Pomocy Społecznej UM w Sosnowcu.
Organizatorem międzynarodowej kampanii, w której uczestniczy ponad 70 organizacji z 35 krajów świata są: European FASD Alliance, NO FAS – National Organisation Fetal Alcohol Syndrome, European Alcohol Policy Alliance i Azienda Ulss 9 Treviso.
Sosnowieckie działania wspiera Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie, I ligowa drużyna piłkarska „Zagłębie” Sosnowiec oraz Kabaret „Młodych Panów”.
Źródło UM Sosnowiec